Background

LA MÚSICA A L'ESCOLA

Imatge principal

LA MÚSICA A L'ESCOLA

Al Pam i Pipa concebem la música com un mitjà d'expressió més que l'infant ja té de manera innata i que desenvoluparà si creix en un entorn musical ric i variat en propostes. Partim de la idea que tots naixem amb el potencial de desenvolupar un llenguatge musical previ fins i tot al llenguatge parlat. Els nadons aprenen a comunicar-se amb aquests sons i ritmes si l'ambient ho permet. Si l'adult escolta i recull aquests sons, incorporant-los a un context musical, s'observa com els petits inicien un balboteig musical per l'afany de comunicar-se. Centrar-nos en el so en si i el silenci ens permet crear un ambient respectuós i de comprensió on els petits es podran desenvolupar no només a nivell musical, sinó en altres àrees com el llenguatge, la psicomotricitat, la comprensió o les habilitats socials d'una forma senzilla i òptima.

La Marta, la nostra especialista de música del projecte Múxics, li dedica una estona a la setmana a cada grup a treballar de forma concreta i explícita la música. Un temps en el qual la paraula es va de l'aula i només ens comuniquem de forma musical. Emmarcant-se dins de la teoria de l'aprenentatge musical de Edwin Gordon, aquestes sessions es caracteritzen per tenir una riquesa musical amb melodies en diferents modes i de diferents estils (normalment sense lletra). Segueixen una rutina establerta amb una salutació, diferents melodies per a explorar el moviment, la veu i diferents instruments, l'exploració de textures i sons i una relaxació i comiat final.

La idea que la música estigui present de manera transversal a l'escola parteix de que els petits no realitzen respostes musicals únicament a l'aula de música sinó que durant tot el dia estaran fent-les. Per això, que tota la comunitat educativa prengui consciència de les produccions sonores que fan els bebès i tornar-los una resposta és el que permet establir una relació simètrica i bidireccional.

Descarrega't la nostre applicació!